Monday 16 July 2012

You're Right but....Annoying

''Sering kali hati bertanya, tiap saat kita bersama sampai bilakah harus ku memendam rasa..''

     Ayat ini dibaca dengan nada ala-ala panas, (bukan jiwang eh) yang dapat menggambarkan betapa geramnya perasaan Aku (dan sesiapa saja) bila berjumpa dengan golongan ini. Memanglah rapat, tetapi hati tak kesampaian untuk menegur mereka>> Yang claim dan point  mereka betul tapi ada unsur-unsur annoying serta sinisme sampai terasa hati orang lain. 

       Aku menyedari hal ini setelah terkena, namun bila diimbas kembali masa lampau, Aku pernah juga ada sikap macam ini dahulu semasa masih di college. Tapi apakan daya hendak mengubat hati-hati (wanita?)  yang terasa, hanya maaf sesangat yang dapat Aku ucapkan.  

         Kebenaran pasti akan tertegak jua akhirnya, cuma caranya saja berbeza. Mungkin ada insan-insan  di luar sana yang bright (tanak cakap diri sendiri, haha). Ya! Mungkin kami tak tahu apa yang anda tahu, tetapi pengetahuan itu adalah rezeki anda. Ianya bukan hak anda untuk menghina kami melaluinya. 

       Seeloknya, mereka yang terguris hati bertindak menegur perbuatan ini. Jangan biarkan hati tertanya-tanya, sampai bila boleh bertahan. Nescaya, kedua-dua pihak akan benefit. Pengalaman merupakan our best teacher dalam membentuk sikap dan keyakinan diri. Penyesalan, sebaik-baik turning point yang pernah dikurniakan. Lebih baik makan bubur daripada nasi yang sudah basi. 

     Sekian epilog ini yang hanya menyampaikan pandangan jujur dan nasihat saja. Sesungguhnya ramai orang zaman moden ini tidak mengambil berat tentang benda-benda perasaan remeh macam ini, padahal itulah sebenarnya teras kepada perkara yang lebih besar. Dan beruntunglah orang yang memberi peringatan dan mengambil pengajaran. Sekian.







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...